Kodowanie

Zajęcia z kodowania i programowania „Robolandia”

Zajęcia dla uczniów klas I - III

 

Program zajęć  z kodowania i programowania "ROBOLANDIA" dla uczniów kl. I – III

Beata Sosnowska                        

                                                                       

  CELE EDUKACYJNE:

 

    • Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki,
    • Podniesienie kompetencji miękkich u dzieci takich jak: rozwijanie logicznego i algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań,
    • Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami.

 

TREŚCI KSZTAŁCENIA:

 

    • Treść zadań jest ściśle powiązana z podstawą programową
    • Treści programistyczne w zadaniach są uzupełnieniem, rozszerzeniem podstawy programowej z  różnych edukacji np. matematycznej, przyrodniczej, polonistycznej, informatycznej

 

Metody i formy:

Metody: podające, poszukujące, praktycznego działania,

Formy: grupowe, zespołowe, indywidualne

Wykorzystywane narzędzia dydaktyczne:

  • Narzędzia do kodowania offline (mata do kodowania, krążki, kolorowe kubki, kolorowe kartki, klocki, szarfy gimnastyczne),

  • Roboty edukacyjne Photony, Ozoboty, puzzle do Ozobota,

  • Mobilny sprzęt komputerowy z dostępem do internetu,

  • Tablica multimedialna

 

Grupa docelowa: - uczniowie klas: I – III

 

Terminy: grudzień 2019 – czerwiec 2020 

 

EWALUACJA

 

    • przeprowadzenie ankiety wśród uczniów biorących udział w projekcie

                 

TEMATYKA

  • Poznajmy Photona” – wprowadzenie robota edukacyjnego Photon jako środek dydaktyczny wdrażający do programowania.
  •  „Piękno lasu” – utrwalenie podstawowych informacji dotyczących roślin   i zwierząt leśnych z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  • Uliczne sygnały- utrwalenie numerów alarmowych.
  •  „Jesień w sadzie” – utrwalenie informacji o polskich drzewach owocowych z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  „Emocje” – rozpoznawanie i nazywanie emocji z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •   Worek Mikołaja- doskonalenie umiejętności klasyfikowania obiektów.
  • Kodowanie na macie edukacyjnej przy pomocy kolorowych kubeczków.
  • Gra edukacyjna "Wybierz działanie" z wykorzystaniem maty edukacyjnej.
  •  „Bal sylwestrowy” - eksperymentowanie z dźwiękiem z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  „Nasi milusińscy” - utrwalenie informacji o domowych czworonogach   z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  „Zbliża się wiosna” - utrwalanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  „Wiosenna łąka” – zapoznanie z nazwami i wyglądem kwiatów kwitnących na łące z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  „Na wsi” – utrwalenie sylwetek wiejskich zwierząt hodowlanych z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  • Poznajemy nowe roboty Ozoboty.
  • Utrwalamy ortografię z robotami Ozobot. 
  •  „Mam prawo” – stwarzanie sytuacji edukacyjnych do poznania praw przez dzieci z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon.
  •  Wprowadzenie do  programowania Photon Badge - umieszczanie symboli.
  •  Programowanie robota Photon- co to jest?
  •  Photon uczy się emocji.
  • Photon poznaje sąsiadów Polski.
  •  Kolorowe pory roku z robotem Photon.
  • Mierzymy odległości z robotem Photon.
  •  Powtórz 3 razy - czyli nowe umiejętności Photona.
  •  Zaczekaj! A co, jeżeli? - warunki z robotem Photon.

 

 

 

 

 

Wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika
    ul. Grunwaldzka 53;
    78-200 Białogard
  • sekretariat tel. 94 35 79 440

    psycholog tel. 94 35 79 446

    pedagog tel. 94 35 79 445

    pokój nauczycielski tel. 94 35 79 443

    świetlica tel. 94 35 79 448

Galeria zdjęć